....... از منابع شیعه.... قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَلِیُّ مَنْ زَارَنِی فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی أَوْ زَارَکَ فِی حَیَاتِکَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِکَ أَوْ زَارَ ابْنَیْکَ فِی حَیَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَیِّرَهُ مَعِی فِی دَرَجَتِی پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: اى على هر کس مرا در حیاتم یا در مماتم زیارت کند یا تو را در حیاتت یا در مماتت زیارت کند یا دو پسرت را در حیات یا مماتشان زیارت کند من ضامنش مى شوم روز قیامت که او را از ترس‏آن روز و سختى هایش نجات دهم‏تا جائى که در درجه من قرار گیرد. الکافی ، 579/4 وسائل‏الشیعة ، 325/14 و328 و 336 بحارالأنوار، 3/4 و 31 بحارالأنوار،123/97 و 139 و142 الاحتجاج،408/2؛ الأمالی‏للصدوق 460؛ التوحید، 117 عیون‏أخبارالرضا(ع) ، 115/1 کامل‏الزیارات، 11 و 13 المقنعة،458 ....

.....از منابع اهل سنت قال النبی :صلى الله علیه وسلم قال من زارنی بعد موتی فکانما زارنی فی حیاتی ومن زار قبری فله الجنة . پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: هر کس بعد از مرگم مرا زیارت کند مثل آن است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد و هر کس قبر مرا زیارت کند بهشتی است . فتح العزیز ، 417/7 از عبد الکریم الرافعى المجموع ، 277/8 از محى الدین النووى تلخیص الحبیر، 417/7 از ابن حجر اعانه‏الطالبین ،354/2 از البکرى الدمیاطى نیل الاوطار ، 178/5 از الشوکانى السنن الکبرى، 245/5 ار البیهقى مسند ابى داود، 13 از سلیمان بن داود الطیالسى المصنف267 / 9 از عبد الرزاق الصنعانى الجامع الصغیر، 605/2 از جلال الدین السیوطى کنز العمال ، 135 / 5 از المتقى الهندى تذکره الموضوعات ، 75 از الفتنى فیض القدیر، 182/6 از المناوى کشف الخفاء، 251/2 از العجلونى رفع المناره ، 264 از محمود سعید ارواء الغلیل، 333/ 4 محمد ناصر الالبانى الدر المنثور، 237/1 از جلال الدین السیوطى میزان الاعتدال، 53/1 از الذهبى لسان المیزان، 91/1 از ابن حجر تاریخ جرجان ، 434 از حمزه بن یوسف عیون الاثر، 312/2 از ابن سید الناس دفع الشبه عن الرسول ، 169 از الحصنى الدمشقى سبل الهدى و الرشاد، 376/12 از الصالحى الشامى ....

زیارت و توسل

زیارت و توسل
ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

به نام خدا
و با سلام
قبل از آنکه چیزى نوشته شود لازم مى دانم نکاتى را توضیح دهم
1-هدف و انگیزه : چندی  پیش، هنگامى که‏در میان وبلاگ ها سیر مى کردم به وبلاگى برخورد کردم با عنوان توسل، پس از آن که به مطالعه آن پرداختم بر آن  شدم تا تحقیقى انجام دهم تا لااقل حق براى خودم روشن گردد.

اگر چه  کسانى هستند که به ابهامات پاسخ  دهند.اما با توجه به کثرت سایت ها و وبلاگ های مشابه و عدم امکان پاسخگویی از طرف اهل فن, بر آن شدم که با اطلاعات نا چیز خود پاسخی ارائه کنم به آن امید که عالمان و اندیشمندان با انتقادات خود به اصلاح آن بپردازند.
2 - نویسنده محترم وبلاگ توسل به نحوی  مسئله را مطرح کرده اند گویی  مسئله توسل مخصوص شیعه است و حال آنکه توضیح داده خواهد شد که این مسئله  در میان تمامى مسلمین رایج بوده و مخصوص شیعه نیست.
3-این مطالب فقط مباحث علمى بوده و انشاءالله به همت دوستان‏علمى خواهدماند و قصد تخریب‏و یا تحریک هیچ مذهبى در میان نیست .همه ی  مذاهب براى خود محترم هستند ودر همین جا از تمامى دوستان از مذاهب مختلف تقاضاى ادب اسلامى را دارم. بنده بشخصه توهین به هیچ کس را جایز نمى دانم و از کسانى که خداى ناکرده هتک حرمتى کرده باشند بیزارم .
4-قبلا تمام اشتباهات احتمالى خود را مى پذیرم و از تمامى دوستان مى خواهم اشتباهات بنده را تذکر دهند و بنده هم صمیمانه اشتباهات خود را خواهم پذیرفت و از کسانى که عیوب مرا به من هدیه کنند صصمیمانه تشکر مى کنم .
5-باز هم مى گویم جامعه اسلامى مشترکات زیادى دارد و جایز نیست براى هیچ کس که به اختلافات دامن بزند.مخصوصا در زمان حال.
امید وارم خداوند راه راست را به ما نمایان سازد و عاقبت ما را ختم به خیر گرداند.
سلام‏و رحمت خدا بر شما و تمامى بندگان حقیقت جو خدا

 

[ چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1382 ] [ 06:08 ب.ظ ] [ ۱۱۰ ] [ نظرات (3) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 148010

بک لینک