زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

سالروز ضربت خوردن امیر مومنان حضرت علی علیه السلام را تسلیت می گ



دعاى روز نوزدهم‏ماه مبارک رمضان

اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکَاتِهِ

وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَى خَیْرَاتِهِ‏

وَ لاَ تَحْرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ

یَا هَادِیاً إِلَى الْحَقِّ الْمُبِینِ‏

اى خدا در این روز بهره مرا از برکاتش وافر گردان‏

و بسوى خیراتش راهم را سهل و آسان ساز

و از حسنات مقبول آن مرا محروم مساز

اى راهنماى بسوى دین حق آشکار.

****

فوائد گرسنگى

در حدیث معراج خداوند پرسید:

اى احمد آیا آثار روزه را مى‏دانى؟

پاسخ داد: خیر.

خداوند فرمودند:

نتیجه روزه کم‏خورى و کم‏گویى است. و آن حکمت را به ارمغان مى‏آورد و حکمت معرفت را در پى دارد و معرفت یقین را. و وقتى که بنده‏اى به یقین رسید باکى ندارد که چگونه روزگار را سپرى کند. در سختى یا آسانى و این مقام خوشنودهاست. و هر کس طبق خوشنودى من رفتار کند، سه خصلت را به او مى‏دهم: شکرى که نادانى همراه آن نباشد، یادى که فراموشى نداشته باشد و دوستیى که دوستى من را بر دوستى آفریدگانم ترجیح ندهد. هنگامى که او من را دوست داشت، من هم او را دوست خواهم داشت، دوستى او را در دل بندگانم انداخته و چشم قلب او را به عظمت جلالم مى‏گشایم و علم آفریدگانم را از او پنهان نمى‏دارم، در تاریکى شب و روشنایى روز با او مناجات مى‏کنم تا آنجا که سخن گفتن و همنشینى او با بندگانم قطع شود و کلام خود و فرشتگانم را به گوش او مى‏رسانم و اسرارى را که از بندگانم پنهان کرده‏ام براى او آشکار مى‏کنم...، عقل او را غرق در شناخت خود کرده و درک او را بالا مى‏برم، مرگ را بر او آسان مى‏کنم تا وارد بهشت شود و وقتى که ملک الموت او را ملاقات کند، به او مى‏گوید: آفرین بر تو و خوشا به حالت خوشا بحالت خداوند مشتاق تو است... خداوند مى‏گوید: این بهشت من است، در آن بخرام و خوش باش و در همسایگیم ساکن شو. روح انسان مى‏گوید: خدایا خود را به من شناساندى و با این شناخت از جمیع آفریدگانت بى‏نیاز شدم. قسم به عزت و جلالت اگر خوشنودى تو در این است که قطعه قطعه شده یا هفتاد بار به بدترین شکل کشته شوم خوشنودى تو براى من دوست داشتنى‏تر است...

آنگاه خداى متعال مى‏فرماید:

به عزت و جلالم سوگند، هیچگاه مانعى بین خود و تو قرار نمى‏دهم،

تا هر وقت خواسته باشى بر من وارد شوى، که با دوستان خود چنین کنم».

ادامه دارد

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 11:00 ب.ظ

الهی! «ارباب حاجتیم و زبان سوال نیست.»؛
اگر همچنان می پسندی که محتاج باشیم.
ما را سائل کوی خود قرار داده و از غیرمستغنی ساز.
زیرا احتیاج به بارگاه تو عین استغناست.

علی رضا پنج‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 11:51 ب.ظ

اين شب را به شما تسليت می گويم

علی رضا جمعه 23 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 02:55 ب.ظ http://golchin.blogsky.com

خیلی جالبه
موفق باشید

نصیری جمعه 23 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 02:55 ب.ظ http://golchin.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد