زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

با رنج های محمد (ص) (یادداشت روز)

«همانا فرستاده ای از خودتان برای هدایت شما آمد که رنج کشیدن تان بر او سخت و ناگوار می آید و او بر رستگاری شما حریص و بر مؤمنان رئوف و مهربان است.»
سوره توبه- آیه 128
چشمانی که در واقعه ناگوار 28 صفر سال یازدهم هجری در فقدان پیشوای بزرگ و محبوب خویش مبتلای طوفان اشک شد، عمق مصیبتی را که در آن روز شوم، گریبان امت محمد(ص) را گرفت، زمانی دریافت که دیگر دستش از دامان مهر آن پیامبر رحمت و وحدت کوتاه بود.
در غیبت ظاهری رسول خدا- و حتی ساعاتی پیش از آن که او به دیدار «رفیق اعلی» بار یابد-، اختلاف و پریشانی بر جمع امت او مستولی شد و وصایای دلسوزانه اش در نزد پیروان او مهجور ماند.
حضرت مصطفی (ص) در بستر بیماری با وجود درد جانکاهی که جسم نحیفش را می آزرد، بیمناک از سرنوشت امت خود، در اندیشه تجهیز سپاه برای دفع فتنه بیرونی و کتابت وصیتی ویژه به منظور پایان دادن به فتنه درونی بود که جمعی با دریغ از برآوردن خواسته های واپسین آن پیشوای دلسوز، درد جسمانی حضرتش را به رنجی جانفرسا و روح آزار بدل کردند. وقتی آتش اختلاف در اثر موافقت و مخالفت با خواسته او در کنار بسترش شعله ور شد، پیامبر رحمت، روی درهم کشید و از آن جماعت بی معرفت و تهی از ولایت خواست که اطرافش را خالی کنند که نزد او جدال با یکدیگر سزاوار نیست. و از آن زمان تا امروز، روح رسول الله(ص) از رنج طاقت فرسایی که بر اثر پراکندگی و اختلاف بر جان پیروانش افتاده، آزرده است زیرا به فرموده خداوند تبارک و تعالی: عزیزه علیه ما عنتّم... از اینکه امت خود را در سختی می بیند، سخت در رنج است.
همین دیروز دشمن کینه توز پیامبر، در کمین فرزندان معنوی محمد(ص) نشست و خون عبدالعزیز رنتیسی و تنی چند از یارانش را بر زمین ریخت. همچنان که کمتر از یک ماه پیش، چنگال خونریز خود را در گلوی شیخ احمد یاسین فرو برده و جان آن پیرمرد از پا افتاده را وحشیانه ستاند؛ بی آن که از سران پنجاه کشور اسلامی ، صدای اعتراضی ، گوش جنایت کاران را بیازارد .
همتایان ابوجهل و ابوسفیان در عصر جدید، روزی نیست که سفره مرگ برای جمعی از پیروان محمد(ص) نگسترند و خون پاک آنان را فدیه بقای بت های اشرافیت و جهل و تعصب مدرن نکنند. خون فرزندان رسول الله هر روز بر سواحل امید و آرزوهای ساکنان بین النهرین جاری می شود؛ مردان و زنان و کودکانی که تنها جرمشان، حضور در زیر خیمه محمدی است و حسرت بندگی و انقیاد را در برابر کفر آمریکایی و صهیونیستی، بر دل سیاه ساکنان کاخ سفید نهاده اند. و درست برخلاف اکثر حاکمان و ارباب زور و زر در کشورهای اسلامی که پنهان و آشکار با کفار امپریالیست به زدوبند مشغولند، توده پیروان محمد(ص) خواب راحت را از چشمان نحس دشمن گرفته، به کابوس دائمی آنان تبدیل شده اند.
اکنون در روزی که دل های امت نبوی در سوگ رسول رحمت، ماتم زده و سوگوار است، روح بلند آن پیامبر و مصلح بزرگ نیز از گرفتاری های پیروانش رنج می برد و لابد مسلمانان را به دوری از تفرقه و گرد آمدن بر محور وحدت فرامی خواند. هر کس به هر بهانه ای، موجب بالا گرفتن تشتت و تقویت عوامل جدایی میان مسلمین شود، قطعاً خود را از نظر لطف و عنایت پیغمبر اکرم(ص) محروم کرده است.
صرف نظر از دسته ای که شدت جهل و کم فهمی نزد آنان، عامل پی گیری برنامه های تفرقه انگیز است، عوامل اصلی تشتت در میان پیروان رسول الله، ریشه در توطئه های حساب شده ای دارد که سرنخ آنها در اختیار دشمنان خدا و پیامبر است و امروز کسی نیست که نداند دشمنان واقعی امت مسلمان چه کسانی هستند. براساس نظرسنجی های به عمل آمده از سوی مراکز وابسته به غرب، اکنون واقعیت غیرقابل انکار این است که بیش از هشتاد درصد مسلمانان در جهان، نسبت به آمریکا و انگلیس و اسرائیل، همان کینه ای را در سینه دارند که از دشمنان معاصر پیامبر به دل داشته اند. رویارویی بزرگی که مسلمانان را در گستره همه سرزمین های اسلامی علیه جاهلیت مدرن برانگیخته است، جلوه ای از نبردهای بدر و حنین و خیبر و عاشورا در صدر اسلام دارد و همین، رمز پیروزی نهایی پیروان رسول الله در جنگ ناعادلانه میان کفار تا بن دندان مسلح و مسلمانان تهیدست و امیدوار به لطف خداست.
آنچه پیروزی نهایی را برای مؤمنان صدراسلام حتی پس از شکست ظاهری و قتل عام مسلمانان به ارمغان آورد، جوشش معصومیت و مظلومیت نهفته در خون پاک این خداباوران استوار بود. به همین دلیل، در حالی که موجی از احساس و عاطفه مثبت نثار سید و سالار شهیدان کربلا و یارانش می شود، قاتلان سنگدل آنها، هیچ نصیبی جز نفرت و کینه خلایق نداشته و ندارند.
از ضربه ها و شکست های ظاهری امروز نباید هراسی به دل راه داد چرا که خداوند وعده یاری قطعی کسانی را داده است که در راه او به مجاهده برخیزند

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:15 ب.ظ http://tanhayiman.blogsky.com

جا داره تبریک بگم وبلاگ قشنگی داری اگر قابل دونستی به ماهم سر بزن نظرت را بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد