....... از منابع شیعه.... قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَلِیُّ مَنْ زَارَنِی فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی أَوْ زَارَکَ فِی حَیَاتِکَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِکَ أَوْ زَارَ ابْنَیْکَ فِی حَیَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَیِّرَهُ مَعِی فِی دَرَجَتِی پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: اى على هر کس مرا در حیاتم یا در مماتم زیارت کند یا تو را در حیاتت یا در مماتت زیارت کند یا دو پسرت را در حیات یا مماتشان زیارت کند من ضامنش مى شوم روز قیامت که او را از ترس‏آن روز و سختى هایش نجات دهم‏تا جائى که در درجه من قرار گیرد. الکافی ، 579/4 وسائل‏الشیعة ، 325/14 و328 و 336 بحارالأنوار، 3/4 و 31 بحارالأنوار،123/97 و 139 و142 الاحتجاج،408/2؛ الأمالی‏للصدوق 460؛ التوحید، 117 عیون‏أخبارالرضا(ع) ، 115/1 کامل‏الزیارات، 11 و 13 المقنعة،458 ....

.....از منابع اهل سنت قال النبی :صلى الله علیه وسلم قال من زارنی بعد موتی فکانما زارنی فی حیاتی ومن زار قبری فله الجنة . پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: هر کس بعد از مرگم مرا زیارت کند مثل آن است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد و هر کس قبر مرا زیارت کند بهشتی است . فتح العزیز ، 417/7 از عبد الکریم الرافعى المجموع ، 277/8 از محى الدین النووى تلخیص الحبیر، 417/7 از ابن حجر اعانه‏الطالبین ،354/2 از البکرى الدمیاطى نیل الاوطار ، 178/5 از الشوکانى السنن الکبرى، 245/5 ار البیهقى مسند ابى داود، 13 از سلیمان بن داود الطیالسى المصنف267 / 9 از عبد الرزاق الصنعانى الجامع الصغیر، 605/2 از جلال الدین السیوطى کنز العمال ، 135 / 5 از المتقى الهندى تذکره الموضوعات ، 75 از الفتنى فیض القدیر، 182/6 از المناوى کشف الخفاء، 251/2 از العجلونى رفع المناره ، 264 از محمود سعید ارواء الغلیل، 333/ 4 محمد ناصر الالبانى الدر المنثور، 237/1 از جلال الدین السیوطى میزان الاعتدال، 53/1 از الذهبى لسان المیزان، 91/1 از ابن حجر تاریخ جرجان ، 434 از حمزه بن یوسف عیون الاثر، 312/2 از ابن سید الناس دفع الشبه عن الرسول ، 169 از الحصنى الدمشقى سبل الهدى و الرشاد، 376/12 از الصالحى الشامى ....

زیارت و توسل
X
تبلیغات
رایتل

زیارت و توسل
ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زرنگی اگر در مسیر حق نباشد نادانی است



«و هنگامی که به آنان گفته شود: در زمین فساد نکنید می گویند ما فقط اصلاح کننده ایم. آگاه باشید اینها همان مفسدانند ولی نمی فهمند» (بقره- 12)
نفاق یکی از ویژگی های زشت انسانی است که همواره در جوامع مختلف بشری زیان های فراوانی را به بار آورده است؛ چرا که منافق دشمنی است در لباس دوست که شناخت و مقابله با او بسیار دشوار است. نفاق طبق آیات مختلف قرآن در درک و قدرت شناخت آدمی خلل ایجاد می کند. انسان های منافق به دلیل عدم اعتقاد قبلی به مبدأ و معاد وحشت و اضطراب فراوانی داشته و بالاخره به عذاب الهی گرفتار خواهند شد.
این آیات حال منافقان را بیان کرده و بعضی از صفات آنها را بررسی می کند و آگاهی لازم برای مقابله با خطر منافقان و اتخاذ تصمیم مناسب را به انسان می دهد. برخی از نکات مهم این آیات به شرح زیر است:
1- نفاق عامل فساد است
2- منافقان فقط خود را مصلح معرفی کرده و دیگران را فاسد می دانند.
3- منافقان عناصری مفسد و تباه کننده جامعه و منشأ فساد در جوامع دینی بوده اما درعین حال خود را از هر عیبی پاک می دانند.
4- منافقان با ستایش نابجا از خود در صدد فریب دادن مردم و توجیه اعمال خلافشان هستند و فسادگری خود را بواسطه بیماری دل، اصلاح طلبی قلمداد می کنند.
5- منافق، چند چهره بودن خود را از زرنگی، مردم داری و اصلاح گری می داند.
6- مسلمانان باید از چهره دروغین و شعارهای به ظاهر زیبای منافقان آگاه شوند.
7- زرنگی اگر در مسیر حق نباشد مصداق بارز «نادانی» است.(1)
مرکز فرهنگ و معارف قرآن

(1) برگرفته از تفسیر راهنما و نور، ذیل آیه شریفه.

 
[ سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ] [ 08:36 ب.ظ ] [ ۱۱۰ ] [ نظرات (1) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 147578

بک لینک