زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

به چه چیز باید سجده کرد ؟

 به چه چیز باید سجده کرد ؟ PDF چاپ نامه الکترونیک
بن شریح {وهابی}
شماها اهل تقیه اید و عقاید خو درا مخفی می کنید . اولیاء را عبادت می کنید ، آنگاه می گویید ، به نیت عبادت نبوده . اما این بدعت را چه می کنید که با خو دخاک فشده حمل می کنید تا بر ان سجده نمایید و فکر می کنید به غیر آن نمی شود سجده کرد ، در حالی که سجده بر هر چیزی جایز است حتی روی فرش . شما برای نظر خود دلیلی از سنت پیامبر ندارید .


علی عبدالله { شیعه اثنا عشری}
جناب بن شریح ! چرا تهمت می زنید ، چرا عصبانی می شوید ؟ ما فقط بر خاک سجده نمی کنیم بلکه در فقه تشیع ، سجده بر زمین و آنچه از او می روید مانند برگ ، چوب حصیر (جز خوردنی ها و پوشیدنی ها ) جایز است . البته سجده بر خاک ، بخصوص تربت امام حسین (ع) که سید الشهدا است ثواب بیشتری دارد .
ما اینکه گفتید از سنت پیمبر دلیلی نداریم ، جابر بن عبدالله انصاری صحابی معروف ،‌هنگامی که هوار گرم بوده ، مقداری ریگ ، در دست خود می گرفت تا خنک شود و بتواند پیشانی خود را برا و نهد (مسند احمد حنبل ج3 ص 327)
رسول خدا فرمود : جعلت لی الارض مسجدا و طهورا : زمین برایمن محل سجده و طهارت «تیمم» قرار داده شده (صحیح بخاری ج1 ص 91)
مسجد در اینجا سجده گاه است . پس سجده گاه بای داز جنس زمین باشد . حال آیا ما به سنت عملی نزدیکتریم یا شما که روی فرش و پلاستیک هم سجده می کنید ؟!
آری ، اگر کسی بر مهر خاکی و روئیدنی وسنگ و زمنی سجده کند به سنت پیامبر (ص) دقیق تر عمل کرده است از آن کسی که بر فرش سجده می کند لذا سنتی واقعی ما هستیم . برای اینکه فرش ، چندین مرحله از جنسیت ارض تحول یافته و دور افتاده است . زمین علف شده و گوسفند آ» را خورده و به پشم بدل شده و سپس پشم را پس از کار صنعتی به صورت فرش در آورده اند . لکن نا قطعه ای از سنگ یا خاکی را که از جنس ارض است روی زمین می گذاریم و پیشانی بر آن می نهیم تا به سنت رسول خدا کاملا نزدیک باشیم .

دکتر عبدالصمد {شافعی}
شما این مطلب را از کتاب ما نقل کردید و قابل قبول است اما گفتید من سنی واقعی هستم ، مرادتان چیست ؟

علی عبدالله {شیعه اثنا عشر}
شیعه تا به همه ی سنت عمل نکند به مقام تشیع و اسلام اصیل نائیل نمی شود . اگر تک تک مسائل فقه اهل تسنن را با سنت قطعی پیامبر ملاحظه کنید خواهید دید که با کمال تعجب آنکه سنی واقعی است ، شیعیانند الته بحث در این باره مفصل است از اندیشمندان معاصر جناب آقای محمد تیجانی سماوی هم کتابی تحت همین عنوان دارد که خواندنش مفید است ، کتاب « اهل سنت واقعی »
بهتر است برگردیم به اصل مسئله . ابوهریره می گوید : رسول خدا را در یک روز بارانی دیدم که بر زمین سجده کرد و اثر آن بر پیشانی او باقی ماند (مجمع الزوایدج1 ص 126 ) اگر سجده بر پارچه جایز بود آن حضرت باید بر پارچه ی آستین یا عمامه ی خود سجده می کرد که گل آلود نشود . عایشه می گوید : من هرگز ندیدم ، پیامبر به وقت سجده پیشانی خود را با چیزی بپوشاند ( مصنف ابن ابی شیبه ج1 ص 397)
میمونه همسر پیامبر (ص) می گوید : رسول خدا بر قطعه ی حصیری نماز می خواند و سجده می کرد (مسند احمد ج6 ص 331) در فتح الباری شرح صحیح بخاری آ«ده است ، عمر بن عبدالعزیز به سجده کردن بر حصیر قناعت نمی کرد بلکه مقداری خاک بر آن می گذاشت و سجده می کرد (فتح الباری ج1 ص 410 ) زیرا این سیره ی صحابه ی رسول خدا بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد