....... از منابع شیعه.... قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَلِیُّ مَنْ زَارَنِی فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی أَوْ زَارَکَ فِی حَیَاتِکَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِکَ أَوْ زَارَ ابْنَیْکَ فِی حَیَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَیِّرَهُ مَعِی فِی دَرَجَتِی پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: اى على هر کس مرا در حیاتم یا در مماتم زیارت کند یا تو را در حیاتت یا در مماتت زیارت کند یا دو پسرت را در حیات یا مماتشان زیارت کند من ضامنش مى شوم روز قیامت که او را از ترس‏آن روز و سختى هایش نجات دهم‏تا جائى که در درجه من قرار گیرد. الکافی ، 579/4 وسائل‏الشیعة ، 325/14 و328 و 336 بحارالأنوار، 3/4 و 31 بحارالأنوار،123/97 و 139 و142 الاحتجاج،408/2؛ الأمالی‏للصدوق 460؛ التوحید، 117 عیون‏أخبارالرضا(ع) ، 115/1 کامل‏الزیارات، 11 و 13 المقنعة،458 ....

.....از منابع اهل سنت قال النبی :صلى الله علیه وسلم قال من زارنی بعد موتی فکانما زارنی فی حیاتی ومن زار قبری فله الجنة . پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: هر کس بعد از مرگم مرا زیارت کند مثل آن است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد و هر کس قبر مرا زیارت کند بهشتی است . فتح العزیز ، 417/7 از عبد الکریم الرافعى المجموع ، 277/8 از محى الدین النووى تلخیص الحبیر، 417/7 از ابن حجر اعانه‏الطالبین ،354/2 از البکرى الدمیاطى نیل الاوطار ، 178/5 از الشوکانى السنن الکبرى، 245/5 ار البیهقى مسند ابى داود، 13 از سلیمان بن داود الطیالسى المصنف267 / 9 از عبد الرزاق الصنعانى الجامع الصغیر، 605/2 از جلال الدین السیوطى کنز العمال ، 135 / 5 از المتقى الهندى تذکره الموضوعات ، 75 از الفتنى فیض القدیر، 182/6 از المناوى کشف الخفاء، 251/2 از العجلونى رفع المناره ، 264 از محمود سعید ارواء الغلیل، 333/ 4 محمد ناصر الالبانى الدر المنثور، 237/1 از جلال الدین السیوطى میزان الاعتدال، 53/1 از الذهبى لسان المیزان، 91/1 از ابن حجر تاریخ جرجان ، 434 از حمزه بن یوسف عیون الاثر، 312/2 از ابن سید الناس دفع الشبه عن الرسول ، 169 از الحصنى الدمشقى سبل الهدى و الرشاد، 376/12 از الصالحى الشامى ....

زیارت و توسل
X
تبلیغات
رایتل

زیارت و توسل
ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم
 به چه چیز باید سجده کرد ؟ PDF چاپ نامه الکترونیک
بن شریح {وهابی}
شماها اهل تقیه اید و عقاید خو درا مخفی می کنید . اولیاء را عبادت می کنید ، آنگاه می گویید ، به نیت عبادت نبوده . اما این بدعت را چه می کنید که با خو دخاک فشده حمل می کنید تا بر ان سجده نمایید و فکر می کنید به غیر آن نمی شود سجده کرد ، در حالی که سجده بر هر چیزی جایز است حتی روی فرش . شما برای نظر خود دلیلی از سنت پیامبر ندارید .


علی عبدالله { شیعه اثنا عشری}
جناب بن شریح ! چرا تهمت می زنید ، چرا عصبانی می شوید ؟ ما فقط بر خاک سجده نمی کنیم بلکه در فقه تشیع ، سجده بر زمین و آنچه از او می روید مانند برگ ، چوب حصیر (جز خوردنی ها و پوشیدنی ها ) جایز است . البته سجده بر خاک ، بخصوص تربت امام حسین (ع) که سید الشهدا است ثواب بیشتری دارد .
ما اینکه گفتید از سنت پیمبر دلیلی نداریم ، جابر بن عبدالله انصاری صحابی معروف ،‌هنگامی که هوار گرم بوده ، مقداری ریگ ، در دست خود می گرفت تا خنک شود و بتواند پیشانی خود را برا و نهد (مسند احمد حنبل ج3 ص 327)
رسول خدا فرمود : جعلت لی الارض مسجدا و طهورا : زمین برایمن محل سجده و طهارت «تیمم» قرار داده شده (صحیح بخاری ج1 ص 91)
مسجد در اینجا سجده گاه است . پس سجده گاه بای داز جنس زمین باشد . حال آیا ما به سنت عملی نزدیکتریم یا شما که روی فرش و پلاستیک هم سجده می کنید ؟!
آری ، اگر کسی بر مهر خاکی و روئیدنی وسنگ و زمنی سجده کند به سنت پیامبر (ص) دقیق تر عمل کرده است از آن کسی که بر فرش سجده می کند لذا سنتی واقعی ما هستیم . برای اینکه فرش ، چندین مرحله از جنسیت ارض تحول یافته و دور افتاده است . زمین علف شده و گوسفند آ» را خورده و به پشم بدل شده و سپس پشم را پس از کار صنعتی به صورت فرش در آورده اند . لکن نا قطعه ای از سنگ یا خاکی را که از جنس ارض است روی زمین می گذاریم و پیشانی بر آن می نهیم تا به سنت رسول خدا کاملا نزدیک باشیم .

دکتر عبدالصمد {شافعی}
شما این مطلب را از کتاب ما نقل کردید و قابل قبول است اما گفتید من سنی واقعی هستم ، مرادتان چیست ؟

علی عبدالله {شیعه اثنا عشر}
شیعه تا به همه ی سنت عمل نکند به مقام تشیع و اسلام اصیل نائیل نمی شود . اگر تک تک مسائل فقه اهل تسنن را با سنت قطعی پیامبر ملاحظه کنید خواهید دید که با کمال تعجب آنکه سنی واقعی است ، شیعیانند الته بحث در این باره مفصل است از اندیشمندان معاصر جناب آقای محمد تیجانی سماوی هم کتابی تحت همین عنوان دارد که خواندنش مفید است ، کتاب « اهل سنت واقعی »
بهتر است برگردیم به اصل مسئله . ابوهریره می گوید : رسول خدا را در یک روز بارانی دیدم که بر زمین سجده کرد و اثر آن بر پیشانی او باقی ماند (مجمع الزوایدج1 ص 126 ) اگر سجده بر پارچه جایز بود آن حضرت باید بر پارچه ی آستین یا عمامه ی خود سجده می کرد که گل آلود نشود . عایشه می گوید : من هرگز ندیدم ، پیامبر به وقت سجده پیشانی خود را با چیزی بپوشاند ( مصنف ابن ابی شیبه ج1 ص 397)
میمونه همسر پیامبر (ص) می گوید : رسول خدا بر قطعه ی حصیری نماز می خواند و سجده می کرد (مسند احمد ج6 ص 331) در فتح الباری شرح صحیح بخاری آ«ده است ، عمر بن عبدالعزیز به سجده کردن بر حصیر قناعت نمی کرد بلکه مقداری خاک بر آن می گذاشت و سجده می کرد (فتح الباری ج1 ص 410 ) زیرا این سیره ی صحابه ی رسول خدا بود .

[ پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ] [ 10:06 ب.ظ ] [ ۱۱۰ ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 147540

بک لینک