....... از منابع شیعه.... قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَلِیُّ مَنْ زَارَنِی فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی أَوْ زَارَکَ فِی حَیَاتِکَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِکَ أَوْ زَارَ ابْنَیْکَ فِی حَیَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَیِّرَهُ مَعِی فِی دَرَجَتِی پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: اى على هر کس مرا در حیاتم یا در مماتم زیارت کند یا تو را در حیاتت یا در مماتت زیارت کند یا دو پسرت را در حیات یا مماتشان زیارت کند من ضامنش مى شوم روز قیامت که او را از ترس‏آن روز و سختى هایش نجات دهم‏تا جائى که در درجه من قرار گیرد. الکافی ، 579/4 وسائل‏الشیعة ، 325/14 و328 و 336 بحارالأنوار، 3/4 و 31 بحارالأنوار،123/97 و 139 و142 الاحتجاج،408/2؛ الأمالی‏للصدوق 460؛ التوحید، 117 عیون‏أخبارالرضا(ع) ، 115/1 کامل‏الزیارات، 11 و 13 المقنعة،458 ....

.....از منابع اهل سنت قال النبی :صلى الله علیه وسلم قال من زارنی بعد موتی فکانما زارنی فی حیاتی ومن زار قبری فله الجنة . پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: هر کس بعد از مرگم مرا زیارت کند مثل آن است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد و هر کس قبر مرا زیارت کند بهشتی است . فتح العزیز ، 417/7 از عبد الکریم الرافعى المجموع ، 277/8 از محى الدین النووى تلخیص الحبیر، 417/7 از ابن حجر اعانه‏الطالبین ،354/2 از البکرى الدمیاطى نیل الاوطار ، 178/5 از الشوکانى السنن الکبرى، 245/5 ار البیهقى مسند ابى داود، 13 از سلیمان بن داود الطیالسى المصنف267 / 9 از عبد الرزاق الصنعانى الجامع الصغیر، 605/2 از جلال الدین السیوطى کنز العمال ، 135 / 5 از المتقى الهندى تذکره الموضوعات ، 75 از الفتنى فیض القدیر، 182/6 از المناوى کشف الخفاء، 251/2 از العجلونى رفع المناره ، 264 از محمود سعید ارواء الغلیل، 333/ 4 محمد ناصر الالبانى الدر المنثور، 237/1 از جلال الدین السیوطى میزان الاعتدال، 53/1 از الذهبى لسان المیزان، 91/1 از ابن حجر تاریخ جرجان ، 434 از حمزه بن یوسف عیون الاثر، 312/2 از ابن سید الناس دفع الشبه عن الرسول ، 169 از الحصنى الدمشقى سبل الهدى و الرشاد، 376/12 از الصالحى الشامى ....

زیارت و توسل
X
تبلیغات
رایتل

زیارت و توسل
ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم
حجت‌الاسلام رودگر در گفت‌وگو با فارس پاسخ داد
«مصحف فاطمه(س)» چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

خبرگزاری فارس: رییس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: مصحف فاطمه(س) وجود عینی دارد و سمبلیک و رمزی نیست. اندازه آن 3 برابر قرآن است و اکنون نزد امام زمان (عج) نگهداری می‌شود.

خبرگزاری فارس: «مصحف فاطمه(س)» چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت ام ابیها انسیه حورا حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت‌وگوی کوتاهی با حجت‌‌الاسلام «محمد‌جواد رودگر» رییس پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی و مدیر گروه عرفان دانشنامه قرآن‌شناسی انجام دادیم که متن آن در پی می‌آید.

* «مصحف حضرت زهرا» چیست و آیا وجود خارجی دارد یا اینکه دارای معنا و ماهیتی مجازی است؟

ـ مصحف فاطمه(س) وجود عینی دارد و سمبلیک و رمزی نیست. در روایتی آمده که پس از رحلت پیامبر(ص) جبرئیل به حضرت زهرا نازل می‌شد و علوم مختلف را به ایشان القا و وحی می‌کرد. البته این وحی با وحی تشریعی و پیامبرانه تفاوت دارد و وحی تعریفی و استعدادی است. این مجموعه وحی را علی(ع) می‌نوشت که آن نوشته‌ها مصحف فاطمه(س) نامگذاری شد. در صفحه 88 جلد اول اصول کافی و صفحه 150 بصائر الدرجات به این موضوع اشاره شده است. به فرموده امام صادق(ع) در در صفحه 239 جلد 1 اصول کافی، اندازه این کتاب 3 برابر قرآن است و اکنون نزد امام زمان (عج) نگهداری می‌شود. البته امام صادق(ع) قسم یاد می‌کند که یک حرف از قرآن در آن موجود نیست. مراد از حرف در اینجا معارف قرآن نیست بلکه آیات قرآن است.

* آیا امامان معصوم از جمله امام عصر(عج) از این مصحف برای رتق و فتق امور بهره برده‌اند؟ اصولاً امام معصوم مجاز است از علم غیبی برای اداره جامعه استفاده کند؟

ـ استفاده از مصحف به هیچ وجه با علم و عصمت امام منافات ندارد چرا که یک سلسله حقایق و معارف آسمانی و غیبی است که از امامی به امام دیگر منتقل شده و چنین نیست که امامان بر اساس اخبار غیبی بر جامعه حکومت کرده باشند. اما درباره اینکه آیا وجود مقدس امام زمان از این مصحف بهره می‌برد، به نظر می‌رسد که باید چنین باشد! زیرا امام زمان(عج) آخرین نقطه اتکای همه رسالت‌ها و نبوت‌هاست و باید از آن دانش نیز در تدبیر جامعه استفاده کند.

[ چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ] [ 03:39 ب.ظ ] [ ۱۱۰ ] [ نظرات (1) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 147601

بک لینک