روزى که اسلام در شبه جزیره انتشار یافت و نور آن کمکم، قسمت مهمى از خاور میانه را در بر گرفت، در آن روز قبور پیامبرانى که مدفن آنان شناخته شده بود، سقف و سایبان بلکه قبه و بارگاهى داشت و هم اکنون قسمتى از قبور آنان به همان شکل باقى است.
در خود مکه، قبر اسماعیل، و مادر او «هاجر» در حجر قرار گرفته قبر دانیال در شوش و هود و صالح و یونس و ذو الکفل در عراق، و قبور پیامبرانى مانند إبراهیم خلیل و فرزند او اسحاق و یعقوب و یوسف که همگى را حضرت موسى از مصر به بیت المقدس آورد، در قدس اشغالى است و همگى داراى علامت و نشانه، و بنا مىباشند.
و قبر «حواء» در «جده» است که آثار آن پس از تسلط سعودىها از بین رفت. و علت اینکه به این سرزمین «جده» مىگویند، به خاطر احتمال بودن قبر وى در آنجا است حالا خواه این نسبت درست باشد یا نباشد.
روزى که مسلمانان این بلاد را فتح کردند هرگز از مشاهده این آثار ناراحت نشدند و فرمان تخریب آن را صادر نکردند.
اگر به راستى تعمیر قبور و دفن میت در مقابر پوشیده، از نظر اسلام حرام بود، نخستین کارى که بر مسلمانان آن زمان لازم بود اینکه تمام این مقابر را که اردن و عراق را فرا گرفتهاند ویران کنند و از تجدید بناى آن در تمام ادوار به شدت جلوگیرى نمایند. در صورتى که نه تنها این مقابر را ویران نکردند بلکه در مدت چهارده قرن در تعمیر و حفظ آثار پیامبران سلف کوشیدهاند.
آنان با عقل خدادادى حفظ آثار پیامبران را یک نوع اداى احترام به آنان دانسته و خود را با انجام این کار، ماجور و نیکوکار مىاندیشیدند.
«ابن تیمیه» در کتاب «الصراط المستقیم» مىگوید: موقع فتح بیت المقدس، ابنیه قبور پیامبران داراى بناء بود ولى درب آن تا سال چهار صد هجرى بسته بود. اگر براستى ساختن بناء بر قبور یک امر محرم بود، طبعا ویران کردن آن واجب بود، و مسدود بودنش، مجوز بقاء آن نبود، و لازم بود هر چه زودتر سقف و بناء را از دم بیل و کلنگ بگذرانند و آنها را ویران سازند.
خلاصه، وجود این ابنیه و قباب در طول این مدت در برابر انظار علماء و سران اسلام خود نشانه بارزى بر جواز آن در آئین مقدس اسلام مىباشد.
ادامه دارد ......
تیجانی در صفحه 92 می گوید: ”و باقر صدر گفت: ”و اینکه اولیاء و ائمه را دعا می کنند به خاطر این است که وسیله ای نزد خدا باشند و این هرگز به معنی شرک نیست، و مسلمانان چه شیعه و چه سنی از زمان رسول خدا(ص) تا امروز، بر این امر اتفاق نظر دارند،به استثنای وهابیت و علمای سعودی و اینها با مذهب جدیدشان که در این قرن پیدا شده، مخالفت با اجماع مسلمین می کنند و یا این اعتقاد بود که میان مسلمین فتنه انگیزی کردند و خون مسلمانان را مباح دانستند و آنها را تکفیر نمودند“
ابن تیمه می فرماید: ”کسانیکه پیامبران و صالحین ا بعد از موت آنها در کنار قبورشان یا جاهای دیگر صدا می کنند، مانند کسانیکه ستارگان را صدا می کنندمانند کسانیکه فرشتگان و پیامبران را ارباب خود قرار داده اند“
خداوند در سوره آل عمران آیه 79-80 می فرماید: ”برای بشر مناسب نیست که خداوند به او کتاب، حکم و نبوت را بدهد سپس به مردم بجز خداوند، بندگان من شوید بلکه به مردم می گوید: با کتابی که آموخته اید و یاد داده اید و درسی که خوانده اید مردمی خدایی و ربانی باشید و به شما دستور نمی دهد که فرشتگان و پیامبران را به خدایی بگیرید آیا شما را دستور به کفر می دهد بعد از اینکه مسلمان شده اید“
خداوند در سوره الاسراء می فرماید: ” ای پیامبر! به مشرکین بگو، افرادی را که به جز خداوند، شایسته می دانید، صدا کنید آنها توانایی دفع ضرر و زیان را از شما ندارندو نمی توانند وضعیت شما را تغییر دهند: آن کسانی را که مشرکین آنها را صدا می کنند آنها خودشان برای تقرب به پروردگار عبادت را وسیله قرار می دهند و امیدوار به رحمت خداوند و از عذاب او هراسناکند زیرا از عذاب خداوند باید پرهیز کرد“
سوال اینجاست که چه فرقی میان فعل شیعه و مشرکین وجود دارد؟؟
امثال این آیات در قرآن بسیار وجود دارد که از صدا زدن غیر خدا نهی شده است اگرچه غیر خدا، فرشتگان، پیامبران و چیزهایی دیگر باشد این شرک است بر عکس اگر در حیات کسی، از او دعا و شفاعت بخواهیم شرک نیست.
و از سلف صالح اعم از صحابه، تابعین و تبع تابعین چیزی غیر از این به ثبوت نرسیده است.
پس آیا آنچه صدر و تیجانی می گویند که بجز وهابیت کسی دیگر چنین سخنی نگفته است حقیقت است یا باطل و دروغ؟؟
یاحق
با سلام و تشکر از حضور شما
۱-چه ربطی میان این مطلب و متن وجود دارد خدا می داند
۲-غیر از تکرار مکررات چیزی ندیدم
۳-به این دو روایت از شیعه و سنی توحه کنید و قضاوت
را بعهده خوانندگان قرار می دهم
آیا زیارت قبر نبی شرک است ؟و.......
.... از منابع شیعه.... قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَلِیُّ مَنْ زَارَنِی فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی أَوْ زَارَکَ فِی حَیَاتِکَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِکَ أَوْ زَارَ ابْنَیْکَ فِی حَیَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَیِّرَهُ مَعِی فِی دَرَجَتِی پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: اى على هر کس مرا در حیاتم یا در مماتم زیارت کند یا تو را در حیاتت یا در مماتت زیارت کند یا دو پسرت را در حیات یا مماتشان زیارت کند من ضامنش مى شوم روز قیامت که او را از ترسآن روز و سختى هایش نجات دهمتا جائى که در درجه من قرار گیرد.
الکافی ، 579/4
وسائلالشیعة ، 325/14 و328 و 336
بحارالأنوار، 3/4 و 31
بحارالأنوار،123/97 و 139 و142
الاحتجاج،408/2؛ الأمالیللصدوق
460؛
التوحید، 117
عیونأخبارالرضا(ع) ، 115/1
کاملالزیارات، 11 و 13
المقنعة،458
....از منابع اهل سنت قال النبی :صلى الله علیه وسلم قال من زارنی بعد موتی فکانما زارنی فی حیاتی ومن زار قبری فله الجنة . پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: هر کس بعد از مرگم مرا زیارت کند مثل آن است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد و هر کس قبر مرا زیارت کند بهشتی است .
فتح العزیز ، 417/7 از عبد الکریم الرافعى
المجموع ، 277/8 از محى الدین النووى
تلخیص الحبیر، 417/7 از ابن حجر
اعانهالطالبین ،354/2 از البکرى الدمیاطى
نیل الاوطار ، 178/5 از الشوکانى
السنن الکبرى، 245/5 ار البیهقى
مسند ابى داود، 13 از سلیمان بن داود الطیالسى المصنف267 / 9 از عبد الرزاق الصنعانى
الجامع الصغیر، 605/2 از جلال الدین السیوطى
کنز العمال ، 135 / 5 از المتقى الهندى
تذکره الموضوعات ، 75 از الفتنى
فیض القدیر، 182/6 از المناوى
کشف الخفاء، 251/2 از العجلونى
رفع المناره ، 264 از محمود سعید
ارواء الغلیل، 333/ 4 محمد ناصر الالبانى
الدر المنثور، 237/1 از جلال الدین السیوطى
میزان الاعتدال، 53/1 از الذهبى
لسان المیزان، 91/1 از ابن حجر
تاریخ جرجان ، 434 از حمزه بن یوسف
عیون الاثر، 312/2 از ابن سید الناس
دفع الشبه عن الرسول ، 169 از الحصنى الدمشقى
سبل الهدى و الرشاد، 376/12 از الصالحى الشامى ....
۴-واقعا زیارت قبر پیامبر به خدائی دانستن آنهاست
اگر اینگونه هست چرا جناب ابوبکر و عمر برای تبرک وصیت کردند در کنار قبر پیامبر دفن شوند(در حجره ام امومنین عایشه )
۵-این کلام که نقل فرمودید ((مشرکین بگو، افرادی را که به جز خداوند، شایسته می دانید))
اولا آیا ما مشرک هستیم ؟
یعنی شما فرض را بر مشرک بودن ما گرفتید آیا یک موحد تهمت می زند؟ آیا این از اصول بحث علمی است
ثانیا خطاب قران در مورد بت هاست آیا شما بت ها را با پیامبر یکی می دانید؟و با آن قیاس می کنید؟؟؟
خیلی عجیب است
۶- چه ربطی بین کلام تیجانی و کلام بنده وجود دارد نمی دانم اگر کسی ربطی پیدا کرد خبر دهد
موفق باشید
ای بپا کننده آتش ...! و ای آتش ... ! سوگنامه (1) را در رواق ببینید.
سلام
به امید پیروزی و سربلندی
مطلبی که شما در مورد تعمیر قبور نوشته اید بسیار جالب وقابل اتکا است .
خدا رو شکر . ممنون از اینکه برای آگاهی هرچه بیشتر دوستان تلاش می کنید.
یا حق
سلام.میخواستم ببینم اگه idو password تو بلاگ اسکای داری که ازش استفاده نمیکنی رو اگه میشه در اختیار من بذاری چون بلاگ اسکای دیگه عضو جدید نمیگیره و من شدیدا احتیاج به یک وبلاگ تو بلاگ اسکای دارم.اگه بتونی کمکم کنی ازت ممنون میشم.موفق باشی.
با سلام . بحث خوبی را داری ما که استفاده میکنیم . باز هم به ما سر بزن .خوشحال میشم .یا علی
بیا بیا که سوختم زهجر روی ماه تو .... تمام عمر دوختم دو چشم خود را براه تو
کاروان بشریت راه را گم کرده است !!!
سلام دوست عزیز این اولین بار است که اینجا میام /دهه ی عزیز فاطمیه را هم تسلیت عرض کرده و التماس دعا راستی بیا به وبلاگم و متن قبلی من را که دعوتنامه ای برای خدا است را بخون
راستی حتما برو روی معرفی نا مه ام و کلیک کن تا باز بشه و اونو بخون تا به احساسم در مورد آقامون صاحب الزمان عج پی ببری
برگلستان ولایت تاختند ………غنچه را با لاله پرپر ساختند………
لاله زیرخاروخس افتاده بود… ……باغبان هم از نفس افتاده بود………
شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)را به محضر ولی الله الاعظم(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و به تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می کنم……….
شهادت آن حضرت یک حقیقت تاریخی و یک سند مظلومیت جاودانه است،واین غم و اندوه جانکاه هست تا وقتی که تنها منتقم او ظهور کند و انتقام مادرش را از ظالمین بستاند………
پیغمبر اکرم(ص)فرمودند:«المهدی مِن عِترتی مِن وُلد فاطمه»
(سُنَن اَبن داوود 4/473)
یا رَبّ فاطمه بِحق فاطمه اِشف صَدر فاطمه بِظُهورِ الحُجّه.
باز هم جالب بود
من هم شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)را به محضر ولی الله الاعظم(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و به تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می کنم……….
من هم شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)را به محضر ولی الله الاعظم(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و به تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می کنم……….
سلام
زندگی بالهای شکسته ایست که به پرستو میدهند
تا از اینجا کوچ کند
شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)را به تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می کنم.
منتظد می مانم
راستی جوابت به این گروه حقایق دین عالی بود
موفق باشی
سلام
شهادت جانسوز زهرای اطهر(س) خدمت امام زمان(عج) ومقام معظم رهبری وشما تسلیت عرض می کنم.
یا حق
با عرض سلام بر دوستان...
برگلستان ولایت تاختند ………غنچه را با لاله پرپر ساختند………
لاله زیرخاروخس افتاده بود… ……باغبان هم از نفس افتاده بود………
شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)را به محضر ولی الله الاعظم(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) و به تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می کنم……….
شهادت آن حضرت یک حقیقت تاریخی و یک سند مظلومیت جاودانه است،واین غم و اندوه جانکاه هست تا وقتی که تنها منتقم او ظهور کند و انتقام مادرش را از ظالمین بستاند………
پیغمبر اکرم(ص)فرمودند:«المهدی مِن عِترتی مِن وُلد فاطمه»
(سُنَن اَبن داوود 4/473)
یا رَبّ فاطمه بِحق فاطمه اِشف صَدر فاطمه بِظُهورِ الحُجّه.
برگ سوم از بررسی روایت جعلی اهل سنت درمورد« عَشَرِه مبَشره» نوشته شد.
شهادت بی بی دو عالم و شفاعت کننده ی شیعیان در روز محشر را به شما تسلیت می گویم . همچنین از لطفتان متشکرم . یا علی
سلام مهربون.
قلم زیبایی داری.موفق باشی.به کلبه ما هم رونق ببخش
سلام انشا الله موفق باشی ایام فاطمیه را به شما تسلیت میگویم