زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

آیات سه گانه غدیر

 آنچه در این بخش ارائه می شود آیاتی در رابطه با غدیر خم می باشد. درواقعه غدیر، 3 آیه مهم و مطرح بر پیامبر اسلام محمّد مصطفی صلّى اللَّه علیه و آله و سلم نازل گشته است.
این 3 آیه، معروف به آیات ثلاث می باشند..که عبارت اند از:
آیه 3 مائده معروف به(( آیه اکمال دین)) استو از جمله آیاتی است که دلالت بر امامت و ولایت امیر المومنین علی علیه السلام دارد.
آیه 67 مائده معروف به(( آیه تبلیغ)) است و در باب امامت خاصه ی امیر المومنین علی علیه السلام به آن استشهاد شده است.
آیات 1 و2 معارج معروف به(( سأل سائل)) است که بیانگر معجزه ای است که در غدیر خم اتفاق افتاده و همگان شاهد و ناظر آن بوده اند و میتواند اتمام حجت بر امامت و ولایت خاصه ی امیرالمومنین علی علیه السلام باشد.
ما در این جا با مراجعه به تفاسیر اسلام( شیعه) و اهل سنت(عامه) آیات ثلاث را بررسی کردیم.
لازم به ذکر است که در آیه 3 سوره مائده،این آیه بین 2 حکم فقهی آمده است ، باید گفت که این یکى از شیوه‏هاى بیانى قرآن است که گاهى در وسط یک مطلب، مطلب دیگرى را به عنوان جمله معترضه مى‏آورد تا اهمیت خاص آن مطلب را برساند و آن مطلب همانند یک تابلو بدرخشد و جلب نظر کند.و در این جا ما فقط قسمتی از آیه مربوطه(...الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً…) را آورده ایم که معنای مستقل از دو حکم فقهی آیه دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد