....... از منابع شیعه.... قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا عَلِیُّ مَنْ زَارَنِی فِی حَیَاتِی أَوْ بَعْدَ مَوْتِی أَوْ زَارَکَ فِی حَیَاتِکَ أَوْ بَعْدَ مَوْتِکَ أَوْ زَارَ ابْنَیْکَ فِی حَیَاتِهِمَا أَوْ بَعْدَ مَوْتِهِمَا ضَمِنْتُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَنْ أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا وَ شَدَائِدِهَا حَتَّى أُصَیِّرَهُ مَعِی فِی دَرَجَتِی پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: اى على هر کس مرا در حیاتم یا در مماتم زیارت کند یا تو را در حیاتت یا در مماتت زیارت کند یا دو پسرت را در حیات یا مماتشان زیارت کند من ضامنش مى شوم روز قیامت که او را از ترس‏آن روز و سختى هایش نجات دهم‏تا جائى که در درجه من قرار گیرد. الکافی ، 579/4 وسائل‏الشیعة ، 325/14 و328 و 336 بحارالأنوار، 3/4 و 31 بحارالأنوار،123/97 و 139 و142 الاحتجاج،408/2؛ الأمالی‏للصدوق 460؛ التوحید، 117 عیون‏أخبارالرضا(ع) ، 115/1 کامل‏الزیارات، 11 و 13 المقنعة،458 ....

.....از منابع اهل سنت قال النبی :صلى الله علیه وسلم قال من زارنی بعد موتی فکانما زارنی فی حیاتی ومن زار قبری فله الجنة . پیامبر عظیم الشان اسلام مى فرماید: هر کس بعد از مرگم مرا زیارت کند مثل آن است که در حیاتم مرا زیارت کرده باشد و هر کس قبر مرا زیارت کند بهشتی است . فتح العزیز ، 417/7 از عبد الکریم الرافعى المجموع ، 277/8 از محى الدین النووى تلخیص الحبیر، 417/7 از ابن حجر اعانه‏الطالبین ،354/2 از البکرى الدمیاطى نیل الاوطار ، 178/5 از الشوکانى السنن الکبرى، 245/5 ار البیهقى مسند ابى داود، 13 از سلیمان بن داود الطیالسى المصنف267 / 9 از عبد الرزاق الصنعانى الجامع الصغیر، 605/2 از جلال الدین السیوطى کنز العمال ، 135 / 5 از المتقى الهندى تذکره الموضوعات ، 75 از الفتنى فیض القدیر، 182/6 از المناوى کشف الخفاء، 251/2 از العجلونى رفع المناره ، 264 از محمود سعید ارواء الغلیل، 333/ 4 محمد ناصر الالبانى الدر المنثور، 237/1 از جلال الدین السیوطى میزان الاعتدال، 53/1 از الذهبى لسان المیزان، 91/1 از ابن حجر تاریخ جرجان ، 434 از حمزه بن یوسف عیون الاثر، 312/2 از ابن سید الناس دفع الشبه عن الرسول ، 169 از الحصنى الدمشقى سبل الهدى و الرشاد، 376/12 از الصالحى الشامى ....

زیارت و توسل
X
تبلیغات
رایتل

زیارت و توسل
ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

درباره‌ی توسل


برخی فکر می‌کنند توسل شرک است. در صورتی‌که یا فکر کردن بلد نیستند و یا معنای شرک را نمی‌دانند. البته در این متن کوتاه نه به ‌دنبال تعریف مفهوم شرک هستیم و نه شیوه‌ی درست فکر کردن. می‌خواهیم بعدی از توسل را نشان بدهیم.



ما به هنگام مریضی می‌رویم دکتر، این بدان معناست که ما به دکتر متوسل شده‌ایم.
شاگرد برای یادگیری پیش معلم می‌رود و شاگردی می‌کند. این بدان معناست که شاگرد به معلم متوسل شده است.
این‌ها که گفته شد مواردی مادی است. ما در عالم غیب هم می‌توانیم توسلاتی داشته باشیم.
مثلاً برای شفای مریض به امام رضا علیه السلام رجوع می‌کنیم. این بدان معناست که ما به امام رضا علیه السلام متوسل شده‌ایم.
توسل به امام رضا علیه السلام از دو سو صورت می پذیرد. اول آن‌که ایشان به‌خاطر قدرتی که خداوند به ایشان داده قدرت تصرف در امور را دارند و دوم آن‌که دعایشان نزد خدا مستجاب است.
نکته: روح و جسم فرقی نمی‌کند. اگر خدا بخواهد به روح قدرتی بدهد برایش غیر ممکن نیست. ارواح همه زنده هستند همانند اجسام ما.


به نقل از وبلاگ مختصر و مفید

[ دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ] [ 09:25 ق.ظ ] [ ۱۱۰ ] [ نظرات (1) ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
آمار سایت
تعداد بازدید ها: 147578

بک لینک