زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

چهار ذکر الهی در چهار حالت بحرانی

هدیه امام صادق(علیه السلام):چهار ذکر الهی در چهار حالت بحرانی


حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!

۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.



۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مبارکه انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸)

۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مبارکه غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)

۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مبارکه کهف آیه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»


بحارالانوار، ج 90، 184 – 185


برچسب‌ها: امام صادق, ذکر, حالت بحرانی
نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ب.ظ

http://www.mayyar.com/album/data/media/57/12793791701.jpg

مسلمان دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:36 ق.ظ

شرح موضوع:
دو سال ونیم پیش دولت اقدام به ثبت نام حج عمره با مبلغ 800 هزار تومان نمود. با توجه به اینکه هزینه های 12 روز اقامت و رفت و برگشت هوایی نزدیک 800 دلار می‌شود و در آن زمان دلار نیز 1000 تومان بود، مبلغ دریافتی تقریباً برابر هزینه عمره مفرده می‌بود. روی این نکته باید دقت نمود زیرا که در سال‌های گذشته همواره ثبت نام‌های 500 و 400 هزار تومانی برابر همین مبلغ 800 دلار بوده است که در آن زمان‌ها دلار قیمت پایین‌تری داشت.
هم اکنون که دولت اولویت‌های جدید را اعلام نموده است و دلار بیش از 3000 تومان شده است دولت اعلام نموده است که هزینه حج عمره کمی بیشتر از دو میلیون و پانصد هزار تومان است زیرا دلار بیش از سه هزار تومان است این در حالی است که هزینه حج عمره همان نزدیک به 800 دلار است. و مردم باید تفاوت این مبلغ را بپردازند البته چیزی در حد دویست هزار تومان سود به پولشان تعلق می‌گیرد. البته بعد از ارسال مرحله اول این ایمیل، برخی دوستان موضوع مشابه در حج واجب نیز مطرح نموده اند .
سؤال‌ها
1- اگر دولت این مبلغ را دریافت نکرده بود و مردم دلار می‌خریدند حالا هم حاضر به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان بودند. ولی چرا مردم باید به اجبار 800 هزار تومان ( معادل کل هزینه سفر حج به دلار همان زمان ) را بپردازند و پس از سه سال با دریافت سود کمی، هزینه دو میلیون تومان اضافی هزینه به جهت تفاوت قیمت دلار را بپردازند؟
2- چرا مردم باید هزینه های بی کفایتی‌های دولت را بپردازند؟
3- چون که دولت اجبار به ثبت نام نموده و خودش نرخ سود را تعیین می‌کند و خودش قیمت دلار را بالا می‌برد و فقط خود حج عمره را به دست گرفته است. چرا مردم باید به این طریق توسط دولت سرکیسه شوند؟
4- و اگر بپذیریم که پشتوانه پول کشور طلا است و طلا به نسبت دلار گران شده است. آیا مردم باید این افزایش هزینه را بدهند؟ زیرا که ارزش 800 هزار تومان سه سال پیش هم اکنون به نسبت طلا در حد دو میلیون و پانصد هزار تومان الآن است؟
5- از طرفی به دلیل اقتصاد بسیار پایدار کشورهای عربی و اروپایی و هم دنیا به غیر از چند کشور مثل ایران، همواره قیمت‌ها و برنامه ها مشخص و ثابت هستند و در این کشورها می‌توان با تخفیف‌های تا 50% درصد از پیش پروازها و هتل‌ها را رزرو نمود. در نتیجه چنانچه دولت و مسئولین محترم همان چند سال پیش فوراً پس از دریافت پول از مردم اقدام به رزرو پرواز و هتل و تور نموده بودند نه تنها مردم نباید چنین هزینه ای بدهند بلکه با هزینه نصف این مقدار نیز می‌توانستند از این سفر زیارتی بهره ببرند. مگر اینکه دست‌هایی عمد در کار بوده و مقاصد دیگری در جریان بوده است. چه کسی باید بررسی کند ؟ و چه کسی باید جوابگو باشد؟
6- آژانس‌های هوایی برای تورهای مسافرتی پروازها و هتل‌ها را از پیش خرید می‌کنند که به اصطلاح چارتر می‌گویند که در برخی موارد کاهش هزینه‌ها تا 50% است. انی در حالی است که در برخی زمان‌ها مسافر کم است و هتل‌های رزرو شده و پروازها پر نمی‌شوند ولی با این همه تخفیف و شرایط آژانس‌های مسافرتی سود می‌کنند. چرا دولت باید پروازها و مسافرت حج که همواره پر و تکمیل است این چنین برگزار نماید. از طرفی پول پیش بگیرند. از طرفی به قیمت روز حساب کنند و از طرفی با قیمت تمام شده روز؟ چرا دولت ما کفایت و توانایی در حد آژانس‌های مسافرتی را ندارد؟ آیا می‌توان گفت که این چنین اموری جهت تأمین برخی هزینه های دولتی نا معلوم مثل برخی مسائل امنیتی و فشارها و... می‌شود؟
7- آیا با توجه به تغییراتی که این دولت در بانک مرکزی و رویه های آن انجام داده است، یک جوری این برنامه و برنامه های مشابه در سیاست‌های پول از قبل برنامه ریزی شده است؟آیا به نوعی دولت با دست‌کاری در قیمت دلار و طلا این ضرر را به مردم نزده است و به نوعی از جیب مردم برداشت نمی‌کند؟
8- آیا با نگاه دیگر آیا این روال نوعی دزدی از جیب مردم نیست؟ آن هم دزدی دولت از مردم ؟
9- آیا حمایت‌های مقام اول کشور از این دولت و برخی صحبت‌های دور و نزدیک از برخی شایعات را می‌توان کنار هم گذاشت؟ آیا سازمان حج و زیارت زیر نظر ایشان است؟ البته خیلی چیزهای را نمی‌توان گفت و شما می‌دانید؟
10- باید در نظر داشت که بیش از 70 درصد کسانی که حج عمره ثبت نام کرده‌اند از افراد مذهبی و از قشر کارگری و حقوق بگیر هستند. پولدارهای و ثروتمندان که به سفرهای خارج و چندین باره می‌روند. پولی هم به دولت نمی‌دهند و اجازه نمی‌دهند دولت بر پشتشان سوار شود به اضافه اینکه از خدمات دولتی هم بسیار استفاده می‌کنند. آیا این نحوه استفاده از مسافرت و مسائل شرعی مردم درست است؟
11- مردم ثروتمند و برای سفرهای خارجی تفریحی پولی به اجبار برای چند سال در حساب بانکی نمی‌گذارند. با پولشان کار می‌کنند و هر موقع خواستند سفر بروند از آن استفاده می‌کند. آیا این همان عدالت و حمایت از قشر ضعیف جامعه است؟
12- آیا اینکه دولت اجبار می‌نماید که برای سفر مکه فقط از طریق دولت اقدام شود و سپس مردم باید کل هزینه را در حساب بانکی بریزند و سپس بعد از چند سال مردم باید به قیمت روز مابه‌التفاوت هزینه سفر را بریزند، اشکال ندارد؟ آیا این دزدی و اختلاس کلان نیست؟ اینکه دولت مردم را اجبار به واریز پولی به بانک‌ها نماید و سپس با این پول دلار تهیه کند و سپس دلار را گران کند و سپس به قیمت گران شده دلارها را به نام دفتر مبادلات بفروشندودرانتها هم بگویدحالا که دلار گران شده است هزینه سفر را به دلار گران شده( قیمت بازار) بپردازید؟
13- افراد زیادی قرار است که جهت باز پس گرفتن پول ثبت نامی از سازمان حج و زیارت اقدام نماید و سپس با هزینه دو میلیون و پانصد هزار تومان به یک یا دو سفر توریستی به ترکیه و تایلند و مالزی و سنگاپور و هند موارد مشابه بروند. زیرا همان هزینه را دارد. آیا این درست است که هزینه یک امر شرعی مستحب به سمت یک سفر غیر مستحب و به جیب کشورهای دیگر برود؟
14- آیا رفتن به این حج از طرفی مشارکت در ظلم و دزدی دولت نیست؟
15- آیا رادیو و تلویزیون فقط باید برای افزایش قیمت خودرو و امثال این‌ها چندین گزارش تهیه کند ولی برای افزایش 300% هزینه حج عمره در یک سال و نیم گذشته سکوت کند؟
16- آیا کسی ( رسانه ها، دادگاه، دیوان عدالت، مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم، آیات عظام) وجود دارد که در این خصوص عدل و حق را بررسی کند؟ اینکه دولت به صورت انحصاری ثبت نام کند و اجبار کند که مردم حساب کوتاه مدت با این مبلغ معین و این سود مشخص باز کنند، و مردم مجبور باشند برای زیارت خانه خدا و یک امر مستحبی و مذهبی تن به این اجبارها بدهند. سپس با برنامه‌هایی ارزش دلار هزینه ها بالا رود و سپس دولت امر کند که با افزایش 300% مابه‌التفاوت هزینه ها را پرداخت کنید. چه کسی این صدا را می‌شوند؟
درخواست‌ها
1- از خوانندگان و دریافت کنندگان این متن درخواست داریم، در صورت موافقت با حل این مشکل و دادخواهی، به هر طریقی که می‌توانند کمک کنند. این کمک می‌تواند به صورت اطلاع ارسانی، تهیه گزارش، تکمیل موضوع، ارسال برای مراجع ذیصلاح و مؤثر باشند.
2- خواننده گرامی به هر یک از سؤال‌ها زیر که مرتبط با شما پاسخ دهید یا آن را به صورت تخصصی مرتب و مدون نمایید و یا آن را برای فرد یا سازمان‌هایی ( داخلی یا خارجی) که فکر می‌کنید مؤثر هستند بفرستید.
3- در انتها خواهش داشتم که یک کمکی کنید که بتوانیم به این سفر برویم. بعد از چند دهه صبر و امید، حالا نا امید شده‌ایم و نمی‌توانیم برای خود و خانواده این تفاوت هزینه را تهیه نماییم
4- در مرحله اول که ایمیلی مشابه این متن تهیه شده بود برخی از دوستان پیشنهادهایی به شرح زیر داده‌اند. ضمن تشکر از کمک و همراهی این دوستان، بندهای زیر پیشنهاد می‌گردد. خواهشمند است در هر یک از این موارد که می‌توانید کمک کنید دریغ نفرماید. مطمئن هستم با حل این مشکلات، اگر شما هم مشکلی مشابه با ظلم و زور دولت داشتید من و دوستان دیگر هم کمک خواهیم کرد.
a. نوشتن متن خیلی بهتر و مستدل‌تر برای چاپ در جراید
b. راه اندازی وبلاگ‌های متعدد
c. ترجمه موضوع و ارسال برای شاه عربستان صعودی برای جلوگیری از ورودی حجاج ایرانی تا وقتی که دولت ایران حق مردمش را بدهید. ( البته جای بسیار تأسف است که باید از ظلم و بی کفایتی دولت و بزرگان کشور به شاه عربستان و آن هم برای محروم کردن خودمان از حج عمره پناه ببریم ) و البته سفیرهای کشورهای دیگر و کشورهای عربی.
d. ترجمه موضوع و ارسال برای مجامع بین‌المللی، حقوق‌دانان خارجی،
e. ارسال موضوع به فارسی و انگلیسی برای تلویزیون‌های خارجی فارس و غیر فارسی زبان( خاک بر سر افراد مسئولی بکنند که در مرحله اول این ایمیل را دریافت کرده‌اند و هیچ کاری برای مردم نکردند. و مجبور شدیم این پیشنهادات را دریافت و پیگیری کنیم. )
f. ارسال ایمیل‌های عمومی برای مردم و درخواست برای مبارزه منفی با دولت در مرحله اول دزدیدن و کلاه گذاشت سر دولت و اموال دولتی حداقل برابر با هزینه ثبت نامی ( این پیشنهاد از طرفی کارمند دولت آمده است که ایشان بعد از بیان درست بودن موضوع و آگاه شدن توسط ایمیل قبلی، در پاسخ به ما ابتدا تشکر کردند و ضمن اینکه قول دادند که در انتشار آن کمک کنند ایشان راه حل را دزدیدن از دولت و به تعبیر پس گرفتن از دولت است برای ایشان که در سیستم دولتی هستند چند میلیون تومان را گرفتن بسیار راحت است)
g. در مرحله دوم مبارزه با دولت مواردی نظیر نرفتن به حج، تخریب اموال عمومی در ادارات، در سطح شهر، شکستن شیشه ماشین‌های دولتی، ضرر زدن به بانک‌ها ( زیرا دولت از طریق آنها این فرایند را پیش برده است ) پیشنهاد شده است.
h. استخراج مبانی حقوقی و اقتصادی و اجتماعی توسط کارشناسان خبره ( در این زمینه نیز درخواست داریم دوستانی که تخصص‌هایی دارند برای رضای خدا و یا برای همدردی با انسان‌های دیگر در این جامعه کمک کنند و وقت بگذارند )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد