زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

زیارت و توسل

ما پیرو واقعی پیامبر هستیم و به آن افتخار می کنیم

یاعلی انت و شیعتک الفائزون

اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید و جواب ما را هم درج فرمائید  

 

 1. بفرمائید شما که آپلو را کشف کرده و به فضا فرستاده اید
بفرمائید چند حدیث صحیح از ابوهریره نقل کرده اید
و این ابو هریره در سال چند مسلمان شده؟
و چگونه در مدت کوتاهی چند هزار صحیح ساخته است؟ در حالی خلیفه دوم منع از نوشتن حدیث کرده است؟ 

در سند احادیث شیعه که تمسخر می کنید بلا استثنا ائمه وجود دارند که لااقل به علمای ابرار بودنشان اعتراف دارید 

چگونه حدیثی که امام در سندش هست مشکل داره اما ابوهریره و امثال او مشکل ندارند 

2. شما که سنت را عمل پبامبر و صحابه غیر معصوم و تابعین می دانید ولی ما سنت را قول و فعل و تقریر پیامبر و معصوم می دانیم کدام بالاتر و معتبر تر است.
3. چگونه وقتی به احادیثی در صحیح استدلال می کنیم می فرمائید  ضعیف است؟
 

4. مشکل شما این است که سنت پیامبر را قبول ندارید و برای همین است که دچار تناقض می شوید
طلحه و زبیر را شهید می دانید و علی را بر حق یعنی جنگ حق با حق !!!
5. سابقه شیعه 300 سال نیست یک مقدار به کلام خود مراجعه کنید تناقض را می فهمی 

شیعه جنگ جمل را به راه انداخت و در کربلا ......پس خودت گفتی شیعه خیلی با سابقه تر از شماست به منابع خود مراجعه کنید خلاف این را متوجه می شوید
پیامبر فرمود یاعلی انت و شیعتک الفائزون
 

6. مشکل اهل سنت این است که پیامبر را نیز معصوم نمی داند
لذا گفته اند ان الرجل لیهجر
اگر او را معصوم می دانست اینگونه نمی گفت 

 

7. پیامبر اکرم به روش جدال احسن با کفار بحث می کرد نه با تهمت و توهین 

8. شیعه با کفار مشکل دارد و با آنها دشمن است شما چرا به خود گرفته اید؟ و ..........

مصداق آیه تطهیر؟؟

 

 

 

بزرگواری در وبلاگی که ظاهرا غیر از تهمت و توهین به شیعه کاری ندارد اینگونه شبهه کرده اند که مصداق آیه تطهیر نساء النبی هستند  

 

ما می گوییم: 

  • إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکمُ‏ْ تَطْهِیرًا
  • خدا جز این منظور ندارد که پلیدى را از شما اهل بیت ببرد، و آن طور که خود مى داند پاکتان کند. 

تفسیر 

این آیه در میانه آیاتی است که دستوراتی را خطاب به زنان پیامبر اسلام آورده است، اما ضمیر آن بر خلاف سیاق آیات جمع مذکر است. لذا دیدگاه های مختلفی در میان مفسران  قرآن در خصوص مرجع ضمیر و مصداق اهل بیت  شکل گرفته است. به عقیدهٔ شیعیان این آیه یکی از آیاتی است که مستقیما بر مقام عصمت اهل بیت دلالت دارد.

شان نزول

در باره نزول آیه تطهیر در شأن اهل بیت، سخنان و احادیث بسیارى آمده است. یک سخن آن است که امام صادق از پدرش امام باقر از جابر بن عبداللّه‏ انصارى روایت مى‏کند. جابر گوید من در اتاق ام سلمه (همسر پیامبر) نزد رسول اللّه‏ بودم که خداوند این آیه را نازل فرمود: «إِنَّما یُریدُ اللّه‏ُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً؛ همانا خداوند مى‏خواهد از شما اهل بیت پلیدى را بزداید و شما را پاکیزه و مطهّر گرداند.» در این هنگام رسول اللّه‏، حسن و حسین و فاطمه را فرا خواند جلوى خود نشاند، على را فرا خواند و پشت سر خود نشاند و گفت: خداوند! اینان اهل بیت منند پلیدى را از آنان دور دار و آنان را پاکیزه گردان. ام سلمه که شاهد صحنه بود پرسید: اى رسول خدا! آیا من هم با آنانم؟ پیامبر پاسخ داد: تو به راه خیر هستى. جابر گوید من گفتم: اى پیامبر خدا! خداوند این خاندان پاکیزه و ذریّه مبارک را حرمت و اکرام کرد که پلیدى را از آنان دور ساخت. فرمود: اى جابر! زیرا آنان خاندان من و از گوشت و خون من هستند، برادرم على بزرگ اوصیا، دو پسرم (حسن و حسین) بهترین نوادگانِ (پیامبران)، و دخترم فاطمه بزرگ بانوان است، و مهدى از ماست. جابر گوید پرسیدم: اى رسول خدا! مهدى کیست؟ امامان بعد از من از نسل حسین هستند. نُهمین آنان قائم است که سراسر زمین را از عدالت پر کند، و بر تأویل قرآن قتال کند چنان که من بر تنزیل آن قتال کردم.

این روایت با تفاوت های اندکی همچون این مورد که پیامبر این چهار نفر را در کنار خود در زیر کساء (عبای خود) جای داد و آنگاه آیه را تلاوت نمود در منابع شیعه و سنی زیادی همچون کتاب سلیم؛ ابن باویه، کمال...، الخصال؛ طوسی، الامالی(از منابع شیعه) و طبری، تفسیر؛ حاکم نیشابوری، المستدرک علی صحیحین؛ طبرانی، المعجم؛ ابوبشر دولابی، الذریة الطاهرة(از منابع اهل سنت) آمده است. 

 

نکته آخر: 

برادر مسلمان دلیل شیعه فقط این آیه نیست بلکه آیات و روایات فراوانی بر این مطلب دلالت دارند که در صورت لزوم گفته خواهد شد. 

اما خواهش من این است که جواب های ما را هم ثبت کنید تا مخاطبین با دید باز خود انتخاب کنند.